Sayfalar

13 Haziran 2010 Pazar

Ctrl + Alt + Del, ne ola ki?

Genelde tutup buraları ya gereksiz felsefimsi yazılarla dolduruyordum ya da ergen rage'e girip "Dök İçini!" durumu yaşıyordum, ancak bugün farklı bir amaçla geldim buralara. Bir e-çizgi roman Ctrl + Alt + Del'den bahsedeceğim.

Öncelikle bir tavsiyem olacak, okuyacaksınız seriyi en başından okuyun, bunu tutup da Penny Arcade gibi belli karakterlere sadık olsa da sırf oyun sektöründen beslenen bir e-comic veya xkcd veya Cyanide & Happiness gibi sadece one-shot'lardan(tek sayılık konusu olan, her sayıda farklı şeyler işleyen çizgi romanlar) oluşan diğer e-comic'ler için söylemezdim, en fazla "Random'a basın güzel şeyler çıkıyor" derdim ama bu serinin cidden en başından okunması lazım. Çünkü karakterlerin sürekli olarak gelişen ve ilerleyen bir hayatı var, bir espriyi anlamak için 2003'te yazılmış başka şeyleri bilmek gerekebiliyor.

Hikayesinden bahsetmeye geçersek, Ctrl + Alt + Del, bir evi paylaşan tamamiyle dengesiz bir manyak olan(ancak özünde iyi biri olan, ne kadar iyi olabilirse) Ethan ve Ethan'ın manyaklığına alışmış ve sürekli olarak alay ederek serinin iğneleme kaynağını oluşturan Lucas'ın başından geçenleri anlatıyor. Tabii bu karakterler "normal" insanların aksine oyun oynamayı epey seven insanlar olduğundan hikaye bir nevi oyun sektörünün başından geçenlerle ilerliyor. Bir de bunların arasına serpiştirilen manyak bir şefin maceraları ve one-shot'lar var.

Gelelim seriyi özellikle okunası yapan özelliklere. Birincisi özellikle hafiften geek biriyseniz mutlaka güleceğiniz espriler var. İkincisi karakterlerin canlı olduğunu hissediyorsunuz. Üçüncüsü ise seri her şeyi dozunda sunuyor. Espriler tabii ki bol, ancak bu seride hüzün yok demek değil. Tam tersine, örneğin seri Ethan'la Lilah'ın çocukları olmayacağını öğrendiklerinde yaşadıkları acıyı gerçekten iyi yansıtıyor ve özellikle benim gibi bir hafta içinde  tüm seriyi okumak gibi bir manyaklık yaptıysanız , karakterlerin en başından beri yaşadıkları onca şey aklınızda taze oluyor ve  bu durum içinizi acıtıyor.(SPOILER uyarısı, seriyi iyice okumadan beyazla yazılmış kısma bakmayın) Bu yönüyle seri de ayrı bir yer ediniyor haliyle diğer seriler arasında.

Okuyun, okutturun diyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder